Nisan 11, 2005

patlicanli pilav


patlicanli pilavin malzemesi :

100 gr. tere yag
400 gr. pirinc (yaklasik iki su bardagi )
3 su bardagi etsuyu(ben normal su kullandim)
2 ortaboy kemer patlicani
yarim su bardagi ay cicek yagi
ben kus üzümünüde ilav ettim,arzu ederseniz sizde ekleyebiliriniz..

hazirlanisi:

pirinici ayiklayin,bir tencereye koyup üzerine 4 parmak asacak kadar ilik su katin.2 corba kasigi tuzu katip ,bir kez karsitirdiktan sonra bir saat kadar bir kenarda dinlenmeye birakin.

pirincler dinlenirken patlicanlarin kabuklarini tamamen soyun,ufak küp küp seklinde dograyin,üzerlerine tuz serpip 15 dk bekletin ve yikayip süzün.

bir tavaya ay cicek yagini koyup kizdirin,patlicanlari kizgin yagda tavayi ara sira sallayarak kizartin kevgirle iyice süzdükten sonra bir kenara alin.

tere yagi ile kavurdugunuz pirinclere et suyunu (su) ekleyin tuzunu ayarlayin ve karsitirin.2-3 dk harli ateste kaynatin ,atesi kisin.

daha önce sicak suda yikanmis ve bekletilmis kus üzümlerini arzu ederseniz ilave edin.

kizarmis patlicanlari ilave edip pirinci bir kere daha karsitirip,tencerenin kapagini kapatin.Pilavi agir ateste 5 dk pirincler suyunu cekip göz göz oluncaya kadar pisirin.

not: pilavin kararmamasi icin annemden püf noktasi ogrendim,pirincler kavurulup suyu ilave edildikten sonra 3-4 damla limonun suyunu dökün.

AFIYET OLSUN.....

dünden beri dekor icin kullandigim cicekler,babamin dün sabah anneme kahvaltiya getirdigi ciceklere ait,onlardan gizli bir kac tane koparmistim :)


Anasayfa