Mayıs 23, 2005

Kuskus Salatası



kuskusu genelde çorbada kullanırdım,salatasını yapma fikri ,tarif defterinde bir kac salata tarifi okuduktan sonra olustu .Tanidigim bir abla kuskuslu dolmalarda yapiyormus,pirinc ve et yerine kuskus ve tavuk gogsu kullaniyormus,insaallah firsatini bulurbulmaz deneyip yayinlamak istiyorum.
Tarifteki malzemelerle resimde görülen tabaktan iki tane cikiyor,fazla gelir diye dusnurseniz yariya indirebilirsiniz.


kuskuslu salata icin kullandigim malzemeler:
-150 gr kuskus
-3 adet rendelenmis havuc
-bir kase dondurulmus bezelye
-bir misir konservesi(160 gr.)
-ton balik veya tavuk gogsu,ben ton baligini kullandim (160 gr)
-3 adet kirmizi veya yesil biber
-200 gr.haslanmis kuskonmaz(süs icin kullandim)
sosu icin ben 2 yemek kasigi zeytin yagi,2 yemek kasigi limon suyu, 2 tatli kasigi salata baharati ,1 yemek kasigi salata icin kullanilan sirekeyi kullandim
arzu edip yapanlar bu sos malzemeleri yerine yogurtlu mayonez karisimi ilede hazirlayabilirler.Annem mayonez ve yogurdun bu salataya daha uygun olacagini soyluyor,yarisini oyle denedik ben zeytinyaglisini begendim annem mayonezlisini,herkesin zevki farkli:)..diyet yapanlar ana ogun olarak bu salatayi yapabilirler,icinde balik(protein),kuskus(karbonhidrat) ve sebzelerden olustugi icin besleyici ve saglikli olduguna inaniyorum
Hazirlanisi:
kuskuslar makarna haslanir gibi tuzlu suda pisirilir,suyunu az koyarsaniz kendi halinde piser ve vitaminleri icinde kalir.bezelyeler kaynamis suda 10 dk kadar bekletilir,rendelenmis havuc,dogranmis biberler ve misirlar derin bir kaba alinir daha sonra suyu süzdürülmüs ve hafif parcalanmis baliklari ve bezelyelerde malezemlere ilave edilir,pismis ve sogumus olan kuskuslar en son ilave edilir ve hazirlanmis sos uzerine dokulur ve karistirilir soguk olarak servis edilir.
arzu edenler,limonlu ve tuzlu suda haslanmis olan kuskonmazlari soguduktan sonra 4-5 parcaya kesebilir,tabagin etrafini susleyebilir
afiyet olsun
Anasayfa