Ağustos 28, 2005

elma,irmikli (low fat) kek




arkadasim sylviadan aldigim bu tarifi bugun denemedim edemedim,icinde yag,un ,kabartma tozu yok ,kabarcak mi kabarmayacak mi diye pisene kadar heyecanla bekledim,hafif ve "nimm" dedirten bir tarifmis :) , türkce bilmesede burdan sylviaya`ya tsk ediyorum..

elmali ve irmikli kek
-250 gr. irmik(ben 200 gr.irmik 50gr.un kullandim)
-250 gr.seker
-500 gr eksi elma
-1 vanilya
-1 limon
-5 yumurta(beyazi ve sarisi ayrilcak)
hazirlanisi:
elmalarin kabuklari soyup kucuk kucuk dogradiktan sonra teflon tavada, bir limonun suyu ve 2 yemek kasigi su ile hafif pisirin ve ilinmaya birakin, sekeri yumurtanin sarisi ile mikserleyin irmik ve vanilyayi ekleyin, elmalari hamura ekleyip tahta kasikla bir iki defa karistirin,ayri bir kabta yumurtanin beyazini,beyaz köpük oluncaya kadar mikserledikten sonra hamura yavas yavas ilave edip bir iki defa tekrar karistirin ,26 cm lik hamur kalibinizi yaglayip hamuru ilave edin ve önceden isitilmis 175 derecelik firinda altin sarisi gibi oluncaya kadar pisirin .
ben firina verdikten sonra isiyi 150 dusurdum ,yaklasik 30 dk sürüyor pismesi.
üzerini beyaz cikolata kuvertürü ,file badem ve cekilmis cam fisitigi ile süsledim
afiyet olsun
herkese enerji dolu saglikli ,güzel bir hafta diliyorum...
DSC_0090
Anasayfa