Haziran 26, 2005

muzlu dondurma




sicak havalarin vazgecilmezi olan dondurmalari artik evde kendimiz yapalim diye annem dondurma makinesi almis,bende susanne tee `nin dondurma tarifleri kitabini aldim,önce cilekli dondurma denemistim fakat tadina bakamadan ve resim cekemeden eve geldigimde bitmisti :) dün gece muzlu dondurmayi denedim,evdekilerde begenince resmini cekip paylasmak istedim,fakat benim dijital makinemde sorun var istedigim görüntünleri elde edemiyorum.ilk maasimla yeni bir tane almak sart oldu :)

muzlu dondurma
- 3 muz
-2 yemek kasigi limon suyu
-130 gr. pudra sekeri
-500 gr. cig krema
-1 paket vanilya
-muzlar, ufak ufak dograndiktan sonra,limon suyu ile mikserden gecirin.
-pudra sekeri ve vanilya ilave edip tekrar mikserleyin.Bir kaba alip, 1-2 saat derin dondurucuda beklettiktan sonra ,baska bir kaba alin kasikla bir iki defa karistirdiktan sonra (2 dk mikserlenmis) cig krema yavas yavas karisima ilave edip karistirin ve ilk kaba tekrar koyup kabin kapagini kapatip derin dondurcuya dondurma kivamina gelinceye kadar bekletin.
-makinede yapmak isteyenler, muz püresine cig kremayida ekleyip 25 dk makinede bekletin.
not : makinen tek fonksiyonu, karisimi karistirmasi ve aninda dondurmasi,makinede yapamayanlar karistirma islemini iyi yaparlarsa ayni kivami elde edebilirler.
afiyet olsun ...
Anasayfa