Mayıs 30, 2005

Kuşkonmazlı tart


tart hamuru icin:
1yumurta
125 gr.margarin
3 corba kasigi yogurt
2 su bardağı un
2 cay kasigi tuz
1/2 kabartma tozu
harcı için:
1 kg. beyaz kuşkonmaz
100 gr beyaz peynir
50 gr.kaşar peynir
ayrıca:
bir yumurta
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı krema (pişirilebilinen)
1 çay kaşığı tuz
1domates
Hazırlanışı: Kuşkonmazları soyun, tencereye alıp üzerlerine geçecek kadar su ilave edin.Kuşkonmazlara 1 yemek kaşığı tere yağı, 1 yemek kaşığı toz şeker ve biraz tuz ilave ederek 15 dk kaynatın.(evde son kalan pırasayı ince dilimleyip ,kuşkonmazları ocaktan almadan 2 dk önce tencereye ekledim).Haşlanan malzemenin suyunu süzüp bir tabağa alın.
Hamur malzemeleri ile elde edilen yumuşak hamuru, önceden yağlanan kalıba alın.
hamurun üzerine rendelenmiş beyaz peyniri serpin.Soğuyan kuşkonmazı ve pırasayı peynirin üzerine ilave edin.kaşar peyniride kuşkonmazların üzerine serpin.
ayrı bir kabta yumurta,tuz,süt ,kremayı çırpın ve kaşık yardımıyla kuşkonmazların üzerine ilave edin. önceden ısıtılmış 200 derecelik fırının orta kısmında yaklaşık 30 dk pişirin ,halka olarak dilimlenmiş domateslerle süsleyip 5 dk daha fırına verinDSCN2890soğuduktan sonra dilimleyip servis edin.
AYİYET OLSUN....

not: -tart hamuru ,iç harcına göre daha çabuk piştiğı için,son 15 dk sadece fırının iç ve üstü pişiren ayarına getirdim.

-kuşkonmazları soyarken, iki defa soydum, acılığı gitsin diye.
-tart'ın dilimlenmesi zor olmasın diye kuşkonmazları küçük küçük dilimleyebilirsinız (ben zorlandım)

-un ve kabartma tozunu tel süzgeçte eledim,daha önce yaptığım tart hamurlarına göre daha yumuşak oldu.

Anasayfa