Eylül 19, 2005

Kremalı Hırvatistan Dolması


Hırvatlar,dolmalarını bu şekilde mi yapıyor bilmiyorum ama ziyafet dergisinde bu dolmanın ismi bu şekilde geçiyor ,tarifle birlikte açıklamasıda olsaydı keşke...bildiğimiz zeytinyağlı dolmanın içine farklı olarak çig krema eklenmiş . Fenerbahceli babama ,galatasaraylı dolmaları büyük zevkle servis ettim :)
buarada mutluluklarımda yazmıs oldugum hızlı araba kullanma cümlesini bu saatten itibaren kaldırıyorum, cumartesi radara yakalandım, arkadaslarım bir ay ehliyetimin alınacağını ve yüklü miktarda para cezasının beni beklediğini söylediler, 2 gündür kara kara düsünüyorum..
tarifi ekleyerek deşarj olucam şimdi :) orjinal tarifte, 8 tane biber yazıyor ama bu harç malzemelerle 8 den fazla çıkıyor , o nedenle kabaklarıda ekledim.

DSC_0284
Kremalı Hırvatistan Dolması:
-4 adet büyük boy sarı dolmalık biber
-4 adet büyük boy dolmalık kırmızı biber
- 3 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
harcı için:
- 2 su bardağı pirinç (1 su bardağı kullandım)
-2 adet kuru soğan
-3 adet orta boy domates
-250gr-300 gr orta yağlı kıyma(200 gr kullandım)
-1 su bardağı dolusu hazır süt kreması (250 ml)
-2 çay kaşığı tuz
-1 yemek kaşığı kuru kekik
-1 yemek kaşığı kuru fesleğen
-1 çay kaşığı tarçın (ben tarçın yerine karabiber kullandım)
biberlerin saplarini kesip,tohumlarini suyun altinda temizleyip süzün.
kuru soganlari soyup incecik dograyin,domatesleri soyup tava zari formunda dograyin.Pirinci bol suyla yikayip süzün.Sogan ,domates ve pirinci derin bir kaba aktarin.
üzerine kiyma ekleyip,üzerine tuzu ve geri kalan baharatlari ilave edin.
son olarak kremayi aktarip 7-8 dk malzemeler iyice karisincaya kadar yogurun.
biberleri ,hazirladiginiz harcla hafifce bastirarak doldurun.
Sizma zeytinyagini genis bir tencereye aktarip ,hazirladiginiz dolmalari kapak kisimlari yukarda olcak sekilde tencereye yerlestirin.3 su bardagi sicak suyu da tencerenin kenarindan yavas yavas aktarin
kisik ateste 45-50 dk pisirin
afiyet olsun...
Anasayfa