Temmuz 03, 2008

Badem Pare & Regaip Kandili

"Üc aylarin baslangici: Regaip Kandili, ragbetlere acik inayetle tüllenen bir persembe aksami "Merhaba" dedi ve bir mizrap gibi gönüllerimize indi.Gönüllerden yükselen dualarda bulusmak ve hepimize hayirli olmasi dilegiyle, Kandiliniz Mübarek olsun...
Oktay Ustanin "Cay Saati " kitabindan bugün icin Badem Pareyi denedim, icinde Badem olmasindan dolayi Usta bu ismi vermis sanirim ;) seker pareden pek farkli olmasada bu sekilde denemeye deger,afiyet olsun simdiden.

Malzemeler: * benim bardak ölcüm 250 ml ustaninkini bilmiyorum
  • 4.5 su bardagi un (ben 3.5 su bardagi kullandim )
  • 200 gr. margarin veya Tereyag
  • 2 su bardagi pudra sekeri (1 su bardagi )
  • 4 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardagi cekilmis toz badem

serbet icin

  • 5 su bardagi su, 5 su bardagi toz seker (bu mikar bana cok geldigi icin 3 er 3 er yaptim ve yetti)
  • 1 dilim limon

yapilisi;

oda sicakligindaki margarini mikserle 3 dk köpürene kadar cirpiyoruz,pudra sekeri ilave edip biraz daha mikserliyoruz, yumurtalardan birinin sarisini ayirip gerisini ilave ediyoruz.

un,kabartma tozu vanilya ve bademi karistirma kalibina koyup ortasini havuz seklinde aciyoruz,havuz kismina yagli karisimi alip kulak memesinden az yumusak kivama gelene kadar yoguruyoruz.

ceviz buyuklugunde parcalar koparip sekil veriyoruz ve üzerine yumurta sürüp daha önce 170 derece isitilmis firinda üzerleri kizarana kadar pisiriyoruz.

serbet icin tüm malzemeleri tencereye alip 3-4 kadar kaynatiyoruz, serbeti, tatli firindan ciktigi anda üzerini gezdirerek döküyoruz. (benim serbetin ilk sicakligi gitmisti ,ilik gibiydi fakat yinede tatli tam cekti serbeti.

Anasayfa