Aralık 15, 2005

Ye # 5 : Kestaneli Kornet

Bu ay yemek etkinligimizin ev sahibesi sevgili devletsah konumuz ise Potasyum, fosfor, magnezyum, klor, kalsiyum, demir ve sodyum mineralleri ile zengin olan "Kestane". Cikolatali kestane sekeri ,kestane püreli berliner mi yapsam diye düsünürken dün nursel ablanin fikriyle onun sair buklesi kaliplari ile kestaneli kornet hazirlayabilecegimi söyledi ,kaliplarla ilk defa kornet hazirlama heyecaniyla mutfaga girdim fakat yarim kg kadar aldigim milföy hamurunun sadece yarisini kullandim cunku 9 adet kornetten ancak yarisi duzgun cikti buda sanirim benim beceriksizligim :) yinede kardesimin afiyetle yedigini görmek sevindirdi beni..

kestanli kornet (9 sair buklesi icin)

-250 gr. milföy hamuru

-200 gr sekerli kestane püresi*

-bir su bardagi su ve firca

-bir kase toz sekeri

hamuru merdane yardimi ile actiktan sonra pizza bicagi ile 2-3 cm kalinlikta uzun seritler halinde kesiyoruz,firca ile hafif nemlendirip kaliplara sardiktan sonra toz sekerine bulayip tepsiye diziyoruz.

DSC_1337

önceden isitilmis 225 derecelik firinda sekerler karamelize olana kadar pisirip,sogumasini bekledikten sonra kalibindan cikariyoruz ve bardak yardimi ile kestane pürelerini dikkatlice icine yerlestiriyoruz

DSC_1340

ev sahibemiz devletsah`a sectigi konu ve zahmetleri icin tessekkür ediyor,herkese hayirli günler diliyorum..

*isvicrede olup denemek isteyenler icin : bir kac kestane püresi denedikten sonra aromasi ve tadi ile en iyisinin coop ta oldugunu düsünüyorum.

Anasayfa