Mayıs 08, 2006

Kahve soslu Pasta














Kisa bir aradan sonra tekrar merhaba diyerek baslamak istiyorum,basladigim yeni isten dolayi internete girme saatlerimi yeni düzene oturtabildim,kisa süreligine Mutfagimizi annemden devraldim, babama bundan sonra yemekleri ben hazirlayacagim ins,bu vesileyle blogu güncellemek icin firsatlarim daha cok olur diye ümit ediyorum:) beni simdilik üzen tek sey anneler gününde annemin yaninda olamayacak olmak ,saglikli oldugunu bilerek tesselli ediyorum kendimi.
Dün ilk kez firinda kremali kabak yapmak istedim fakat tarife sadik kalayim derken en önemli ekisikligi görememisim kremanin icinde un olmayinca kivami tutmadi bende aksam yemegini corba ile gecistirmek zorunda kalinca babamin gönlünü kahveli pasta ile almak istedim,tarif Betty Bossi`nin Pasta ve kekler icin cikarttigi kitapciga ait, kekini hazirlamak icin vakit gecikir diye evde ani gelen misafirler icin beklettigim hazir kakaolu pandispanya ile yaptim,tarifteki kek ve sos malezemeleri 22-24 cmlik kalip oldugu icin sosta yag haric diger malzemelerin miktarini 1/3 miktar arttirarak yaptim .Kisa sürede hazirlanan bir dilimi ile doyuran bol kahve aromali yas pasta oldu,kahve ve cappucinoyu seven babamin 2 dilim yemesi beni cok mutlu edince fikir olur veya ani gelen misafirlerinize yapmak istersiniz diye paylasmak istedim.

Kahve soslu Pasta :(12 kisilik)
- 2 katli hazir pandispanya
-bir su bardagi su (200 ml)
-200 gr toz seker (10 yemek kasigi)
-3 ufak yumurta
-200 gr tereyag veya margarin
-2 + 1/2 yemek kasigi cappucino kahve tozu veya nescafe
-üzerini kaplamak icin kakao



hazirlanisi :

-su,seker,ve kahve tozunu bir tencereye alip karistirin ve orta ateste 25 dk kaynatin.

-ayri bir kaba yumurtalari kirin ve mikseri elinizde hazir tutarak kaynamis koyu kivamda olan kahveli sosu sicakken yumurtalara bir yandan yavas ekleyerek diger yandanhemen mikserleyin.

-oda isinda ufak ufak kesilmis tereyaginida kahveli sosa ilave ederek mikserleyin ve sogumasi icin buzdolabinda 30 dk kadar bekletin

-soguyan sosu pandispanyanin her iki katina ve ve üzerine yayip üzerini kakaoyu tel süzgecten eleyerek kaplayin.

-buzdolabinda 1-2 saat dinlendikten sonra servis edebilirsiniz



Afiyet olsun



Gülleri kim sevmez ki..! kimi icin bahari müjdelerken bir cok kisi icin güzel anlamlar ifade eden cicekler icinde en cok sevilen güzel bir tür

sevdigim bir Teyzenin elleriyle sevgi dolu bahcesine ektigi gülü sizlerle paylasmak istedim.
Saglik & Huzur sevgi dolu bir hafta diliyorum






Anasayfa