Nisan 07, 2006

Cay saati Pasta # 2














Cay saatinin dogum gününü, dün kutladik,yorumlariyla kutlayan ,güzel temenniler`de bulunan tüm Okuyucu ve Dostlarima tessekkür ediyorum.Ilerleyen Teknoloji belki bir gün online ikram etmeyide mümkün kilar :) simdilik hayal biliyorum ama keske böyle birsey olsa ve edebilseydim.Dün bes cayinda ,türk kahvesi esliginde minik bir kutlama yapildi,aksam babam eve geldiginde ona ikram ettim, önce yemek istemedi ,yüzünün hafif asmasiyla ,ofisinde yaziyi okumus oldugunu anladim,ben gönlünü almaya calisarak zorla yemesini sagladim:)
pastanin begenilmesi ,seker hamuru zahmetle acilsada degdigini bilmek mutlu etti beni,bahar mevsiminde daha hafif pastalari seviyoruz biz ailece fakat ara sira özel günler icinde olsa biseycik olmaz sanirim.




DSC_2546

Pastanin keki /pandispanyasi daha önce bir kac kez yapip begendigim Cikolatali kek`e ait, sos ve acibadem yagi haric kekin malzemeleriyle bir gün önceden pisirdim,ertesi gün enine ikiye böldüm ara katlarina ve disina krema sürerek seker hamuru ile kapladim,kek bir kac gun kalsada yumusakligini kaybetmiyor.Seker hamurunun tarifi Torten dekorationen kitabina ait ben jelatin yerine agar agar`i kullaninca ve bir cok eczane ve pastanelere tarifte yazan glikoz surubunu ariyorum dememe ragmen onlar "Traubenzucker " adi altinda satilan glikozu bir miktar su icinde eriterek yapabilecegimi söyleyince bende öyle yaparim diye düsündüm tüm malzemeleri ekledim hamur yogurabilecek kivamda olmadigini görünce biraz panikledim fakat Pastaci ve Hanimis `in yaptigi yumurta aki, glikoz ve pudra sekeri üclüsünden esinlerek yumurta aki da ilave ettim,agar agar ,yumurta aki,gliserin glikoz iceren bir hamur oldugu icin tam bir tarfi veremiyorum bu konuda daha cok tecbrübe edindikten sonra tarifi ayrintili yazacagim,tezgah uzerinde acilmasida zor oldugu icin bir kac denemeden sonra bunun ancak temiz kuru mutfak örtüsünün üzerinde yapilacagina karar verip güzelce merdane ve oklava yardimi ile acabildim.

pastanin krema malzemeleri;

  1. 1 +1/2 su bardagi krema(schlagsahne)
  2. 50 gr bitter cikolata
  3. 3-4 yemek kasigi badem tozu
  4. br kac damla aci badem yagi (biiter mandel öl)
  5. 1 paket krema sertlestirici
  6. 2 yemek kasigi pudra sekeri

krema,pudra sekeri ve krema sertlestiricisini birlikte mikserledikten sonra, yarisini baska bir kaba alip buzdolabina kaldiryoruz.

benmari usulü erittigimiz cikolata soguduktan sonra,badem yagi ve toz bademle birlikte kremaya ekleyip mikserliyoruz.

pastanin iki katinada sürdükten sonra,buzdolabina kaldirdigimiz kremayi pastanin üzerine ve etrafina kapliyoruz ,en son üzerine actigiimiz seker hamuru ile kaplayip buzdolabinda bir kac saat dinlendiriyoruz

Afiyet olsun ;)


Anasayfa