Mart 11, 2006

Kazandibi


Gecen sene Oktay usta, programinda kazandibi yaptiginda , yapabilecegime terreddüt ettigim halde almistim tarifi,belki bir gün cesaretimi toplar yaparim diye :) sütlü tatlilar icersinde en sevdigim tatliyi ancak Türkiye`ye gitigimizde yiyebiliyordum, yapmakta bu kadar zaman geciktiridigim icin üzüldüm , yakma islemi beni zorlayan asamaydi,cok yanar mi yanmaz mi diye tereddüt ettigim icin heryerini cok iyi dengeleyemedim, fakat muzlu dondurma ile kazandibini evdekilerin begenmesi beni cok mutlu etti .

Kazandibi
-1 kg Süt
-1 su bardagi toz seker
-3 yemek kasigi pirinc unu
-3 yemek kasigi nisasta
-1 vanilya(ben bu sefer sütlü tatlilara sadik kalip kullanmadim:)
-2 yemek kasigi pudra sekeri
-1 yemek kasigi tereyag(2 yemek kasigi ile yaptim).
  1. - süt,pirinc unu,nisasta ve sekeri bir tencereye alip ,muhallebi kivamina gelinceye kadar orta ateste karistirarak pisirin,kaynamaya baslayinca bir kac dakika kaynatin ve ocaktan alip 5-7 dk mikserleyin.
  2. -Orta boy aluminyum tepsiyi ocagin uzerine koyup , tereyagini eritip uzerine pudra sekerini ilave edin,yag ve seker birbirine karistiktan sonra muhallebinin bir kismini yakmak icin tepsiye aktarip yakin .(yagin sicramamasi icin muhallebiyi ilave etmeden önce tepsiyi ocaktan aldim ve atesi biraz kistim,muhallebiyi tahta kasik yardimi ile yaydiktan sonra tekrar ocagin uzerine koyup yakmaya basladim)
  3. -bu islemden sonra tepsiyi ocaktan alin ve kalan muhallebiyi tepsiye yayip nemli bezin üzerinde bekletin.
  4. -bir gece buzdolabinda kaldiktan sonra spatula yardimi ile rulo yapabilirsiniz veya dilimleyip servis edebilirsiniz
afiyet olsun..
Anasayfa