Nisan 10, 2006

Patates Sufle


Patates Sufleyi sevgili Safran`ninKabak suflesindenesinlerek pazar aksami yapmistim. Vejeteryan veya aksam üzeri cok agir olmayan bir menü icin ideal.

gereken malzeme; (6 kisilik)

-3 patates (orta boyadan biraz daha büyük)

-2 yumurta

-1 su bardagi un *

-1 cay bardagi aycicek veya sizma zeytin yagi

-150 gr mozarella peynir

-1 tatli kasigi kuru nane

-1 silme cay kasigi toz karabiber

-1 cay kasigi kirmizi pul biber

-1 tatli kasigi kabartma tozu

* benim kullandigim su bardagi 200 ml.

Hazirlanisi:

  1. Patatesleri haslayin,kabuklarini soyup küp küp dograyin.
  2. Yumurtalari cirpin,rendelenmis mozarella peynirin yarisindan fazlasini ve diger malzemeleri sirayla ilave ederek karsitrin
  3. patatesleride ekleyip bir iki defa kasikla karistirp daha önceden yaglanmis sufle kaliplarina pay edin,kalan peynirleri üzerine serpistirin (ben birazda kasar peyniri ekledim)
  4. önceden isitilmis 170 derecelik firinda 40 dakika pisirin

Afiyet olsun,herkese kolayliklar diliyorum..

Anasayfa