Mart 15, 2006

Ye# 8 Saray Mutfagindan Lezzetler


Gecmisi kadar görkemli bir mutfak kültürüne sahip Osmanli Saray mutfagini , sevgili Gülsen`nin bu konuyu secmesi benim oldugu kadar blog arkadaslarimida heyecanlandirip sevindirdigine eminim, ev sahipligi ve sectigi guzel konu icin burdan tessekkür ediyorum.Gizli kalan lezzet mirasini,kitap ,dergi,nette dolasarak biraz olsun yakindan tanimaya calistim ,atalarimizin temel yiyecek maddeleri ile hazirladiklari , cesitliligi zengin olan, sofralar karsisinda hayran kalmamak mümkün degil,herbirinin hikayelerinin olusuda ayri bir güzellik.
Tatli saray sofralari icin sadece yemegin bitisini simgelemiyor ,kabul günlerinde ve ziyaretlerde mutlaka serbet yaninda servis ediliyordu,bende cay saatlerinizde ikram edebileceginiz,Farsca`da ücgen anlamina gelen Senbuse tatlisini hazirladim,15.yüzyil tip kitabi Nazmü`t-tebayi`de de adi gecen Senbuse`nin üzerine tarcin sacilmasi,1556 tarihinde Ramazan ve iki Bayram icin 1500 adet yapilmasi,1582 sünnet dügününde adi gecmesi,Osmanlilar`daözellikle tatli cesidine Senbuse dendigi ortaya cikariyor
kaynak: Mutfak Rehberi dergisi sayi:120



Senbuse( 4 kisilik)















malezeme listesi:

-50 gr.toz badem
-300 gr toz seker
-30 ml gülsuyu (2 yemek kasigi kullandim)
-2 yaprak baklva yufkasi**
-sivi yag
-tarcin

hazirlanisi:

-50 gr.toz seker,badem ve gül suyunu karistirip hamur haline getirin.
-Baklava yufkalarini bant seklinde uzun kesin .Her bandin ucuna hazirladiginiz karisimdan bir tutam koyup ücgen ücgen sarip muska seklini verin.
-kalan sekerle surup hazirlayin (ben bir su bardagi seker + bir su bardagi su biraz gül suyundan da ilave ederek,5 dk ocakta kaynattim)
-Tavaya sivi yagi koyun.Cok kizgin yagda muskalari kizartin.Kizarmis muskalari bekletmeden suruba batirin
-ilik olarak üstlerine tarcin serperek servsin yapin.

Afiyet olsun

** baklava yufkasini burda bulmak zor oldugu icin ,avusturyalilarin strudel dedikeleri bizden alinmis yufka ile hazirlayarak yaptim,(150 gr.un ,1 yumurta,4 yemek kasigi ilik su,1 yemek kasigi sivi yag,1/2 kahve kasigi tuz hepsinikarisitirarak kulak memesinden yumusak bir hamur hazirlayin,yarim saat dinlendirip ,mutfk bezinin üzerini unlayarak hamuru cok ince acin)


Anasayfa