Ocak 18, 2006

kakaolu&muzlu rulo pasta

DSC_1411

uzun bir aradan sonra tekrar merhaba, artik alistiniz sanirim bu duruma :) ,herzaman güncelleyemedigim icin kendimi mahcup hissediyorum,yeni yilda yeni hedeflerinize ulasirken hersey gönlünüzce olur insaallah,en önemlisi saglikli ve huzurlu olmanizi diliyorum.
bu benim ilk rulo pasta denememdi,rulo pasta yapmak icin niye bukadar beklemisim anlamiyorum, kendimi alamayip ayni hafta uc tane daha degisik denemistim :),hamurunun tarifi " schokoladen&essen "kitabina ait...
gerekli malzeme :
- 3 yemek kasigi dolu un
-2 yemek kasigi kakao
-5 yemek kasigi toz seker
-4 yumurta
-1/2 kabartma tozu
-1 vanilya
cig krema(300 ml)
75gr bitter cikolata
4 yemek kasigi kayisi receli
2 muz
yumurtalarin sarisi ile sekeri iyice mikserledikten sonra un,kabartma tozu,vanilya ve kakaoyu hep birlikte tel süzgecten eleyerek ilave edin,yumurtanin akini ayri bir kabta beyaz köpük oluncaya kadar mikserledikten sonra karisima ekleyin ,yaglanmis firin kagidini tepsinin üzerine koyduktan sonra hamuru dikdörtgen sekilde esit yayin ve önceden isitilmis 175-150 derecelik firinda 12 dk pisirin
pistikten sonra hamuru kagit ile birlikte alip islak mutfak bezinin üzerine koyup sicakken rulo seklini verip dinlendirin
benmari usulü eritilmis cikolatayi mikserlenmis kremaya ilave edin ve kasikla karistirin
sogumus hamuru kagittan ayirip bir yüzüne receli sürün ve üzerine kremanin bir kisini ilave edip muzlari ekleyin yavasca rulo seklini verdikten sonra kalan krema ile dis yüzeyine sürün
afiyet olsun ...
Anasayfa