Şubat 06, 2006

Linzer Torte

DSC_1603

Ismini kim vermis ,tarifi kim bulmus bilinmesede bu tarif 350 yasinda olan bir yemek kitabindan geliyor ."linzer torte" sadece avusturya degil almanya ve isvicrede de , berliner gibi heryerde bulabileceginiz pastane cesitlerinden biri..tarif kardesimin orta okuldayken yemek dersi kitabi olan "tiptopf" a ait, nette farkli cesitlerini bulmakta mümkün.Abimin deyimiyle malzemeden caldim :) fakat evdekilerin afiyetle yemesi beni cok mutlu etti.. herkese mutlu,saglikli,huzurlu ve güzel proje icin yardim dolu hafta diliyorum..

Malzemeler :
- 150 gr tereyag (100 gr ile yaptim)
-1 yumurta
-150 gr toz seker
-bir cimdik tuz
-1/2 limon kabu rendesi
- 1/2 kahve kasigi tarcin
-1/2 cay kasigi karanfil tozu
-200 gr cekilmis finfik veya toz badem
-200 gr un
-200 gr bögürtlen veya ahududu receli
* kalan hamur icin ,1 yemek kasigi un ve üzeri icin yumurta aki
tereyaginin miktari az kullandigim icin cekilmis findigin miktarinida 20 gr azalttim, tarif 24 cm lik kelepceli kalip icindi fakat 26 cm lik kullanmama ragmen yeterince kalin bir hamur oldu.
hazirlanisi :
-oda isisinda ilinmis margarini, yumurtayı ve şekeri mikserleyin.
- elenmis unu, findigi, tarcin, ve karanfil tozunu ayri bir kapta karıştırın, yavaş yavaş margarine ekleyin, biraz mikserledikten sonra elle yogurun.
- Hamurun 2/3 ′ünü kelepçeli kalıba yayın.Tabanin kenarlarini biraz yükseltin
-Üstüne reçeli sürün.
-Kalan hamurun merdana ile kolay acilabilmesi icin 1-2 yemek kasigi un ile tekrar yogurup acin, seritler yaparak turtanın üstünü süsleyin
-yumurtanin akini hamur seritlerine sürüp önceden isitilmis 180 derecelik firinda 40-45 dk pisirin
afiyet olsun..
Anasayfa