Şubat 07, 2006

Yalancı Keşkül


Osmanlının sütlü tatlılları ; muhallebi, sütlaç, kazandibi, tavukgöğsü, güllaçtir,
Keşkül ise davet-ziyafet yemeği olarak başta gelmiştir . Hindistancevizinin içi oyularak yapılan bir tatlı çeşididir. Adalete ve halkın huzuruna çok önem veren Osmanlı kadıları, belirlenen bir zamanda halkın içine karışır ve dilencilik yaparlarmış. Bu iş için de keskül denilen kaplardan yararlanırlarmış. Bu şekilde halkın durumunu görür, sıkıntılarını da anlarlarmış. Gayet doyurucu ve insanı tok tutan tatlının bu kaplarda fakir fukaraya dağıtılması da, adının bu şekilde anılmasına neden olmuştur.
Gectigimiz ay oktay ustanin programini seyrederken almistim tarifini ancak icinde önemli bir eksik vardi bence oda bademin koyulmamasiydi :) bence keskülün özelliginden biride bademin sütle bulusmasi ve ortaya nefis kokunun yayilmasi,yoksa ben mi ayrintiyi kacirdim onuda bilemiyorum,bilmeden hakkinada girmis olmakta istemem :) Keskül hakkinda bukadar konusmamin sebebi ,bizim batidan ayiran özelliklerimizi ( ben kendi adima konusuyorum )tekrar görebilmem. Mutlaka ,deneyip yapanlar farkli yapmista olabilir cünkü nettede bir sürü degisik tarifleri var bende icinden birini secip yaptim.

malzemeler:

3 su bardağı süt (3.5 bardak kullandim)
2 yumurtanın sarısı
1 su bardağı tozşeker
¾ su bardağı pirinç unu (nisasta kullandigim icin bir kasik eksik koydum)
1 kahve fincanı file badem
½ kahve fincanı hindistancevizi
1 paket vanilya
Antepfıstığı

HAZIRLANIŞI
Sütle yumurta sarısını telle iyice çırpın. Orta ateşte, şekeri ilave ettikten sonra karıştırarak pişirin. Ayrı bir kapta pirinç ununu suyla(suyun miktari yaklasik bir su bardagi su) ayran kıvamına gelinceye kadar karıştırın. Süt kaynayınca, pirinç ununu ilave edin. 2-3 dakika kaynadıktan sonra hindistancevizi, file bademleri ve vanilyayı ekleyerek karıştırın ve ocağı kapatın. Keşkülü kaselere pay edin, antepfıstığıyla süsleyerek soğuk servis yapın.
afiyet olsun..
Anasayfa