Şubat 24, 2006

Toffifee Çikolatalı Muffin


Menüdekileri taksit taksit yayınlamamın tek sebebi Pc min henüz 6 ayını doldurmadan ara sıra bozuluyor olması,halbuki alırken babama bir öncekini kullandığım gibi kullanmayacağıma söz vermiştim :( tamirden gelene kadar ,kardeşiminkinden müsait oldukça girebileceğim inşallah. Şubat ayını sanırım bu muffinlerle tamamlayacağım ,tamamlamadan önce paylasmak istedigim bir kac sey daha var,gectigimiz çarşamba eve gelen misafirlerimize ön ikram olarak sevgili fethiyenin yaptigi festane sekerlerindenyapmistim ve herkes tarafindan cok begenildi,birdahakine cikolataya kaplanmis olarak tekrar yapilacaklar listesine ekledim:) . Buradan kendisine cok tessekkür ediyorum.Geride birakacagimiz subat ayi bir cok kisi icin güzel ve özel gectigine inaniyorum,benim icinde öyledi kardesimin dogum gününü annem ve babamin sevgi gününü nese ile kutladik,mart ile yavas yavas bahara gecmeden önce bu güzellikler sanirim ön hazirlik oldu,burda zaman zaman bahari müjdeleyen günes ara sira kendini göstersede ben bir an önce tamamen aramiza dönmesini isteyenlerdenim ,kuslarin civiltisini,ciceklerin güzelligini cok özledim.

Evet simdi Toffifee li muffinlere gecebilirim artik :),hamurun icinde ve dis kaplamasinda çikolata olduğu icin, çocuklarin yanı sıra büyüklerinde severek yiyebilecegi muffini ,cikolatayi sevenler icin paylasiyorum...
afiyet olsun şimdiden :)



Toffifee li Muffin(15 adet)
-120 gr bitter cikolata(yarisi hamurun icine kalan ise dis kaplama icin)
-250 gr un (yaklasik iki su bardagi)
-2 + 1/2 cay kasigi kabartma tozu
-1/2 cay kasigi karbonat
-60 gr cekilmis findik (1/2 su bardagi)
- 1 yumurta
-125 gr. esmer seker (2/3 su bardagi)
-125 gr tereyag veya bu miktar ile es deger olan 80 ml sivi yag
-200 ml süt veya buttermilch(yaklasik bir su bardagi)
-bir paket toffifee cikolata (15 adet)
hazirlanisi:
-bitter cikolatanin yarisini benmari usulü eritip ilinmaya brakiyoruz
-un,kabartma tozu,karbonat ve cekilmis findigi bir kabta karistiriyoruz
-ayri bir kabta yumurtayi hafif cirpip,seker,yag ,süt ve ilinmis cikolatayi ilave edip cok kisa mikserliyoruz
-unlu karisimi ilave edip tekrar mikserliyoruz.
muffin kaliplarimiza yarisini kasik yardimi ile doldurup iclerine toffifeeleri yerlestiriyoruz kalan kek hamurunu üzerlerine ilave edip önceden isitilmis 180 derecelik firinimizda yaklasik 20 dk pisiriyoruz.
Pistikten sonra 5 dk kaliplarin icinde dinlendirip üzerlerine kalan bitter cikolatayi eritip firca ile sürüyoruz
Güzel günler gecirmeniz dilegiyle
sevgiler
Anasayfa