Mayıs 18, 2006

Cilekli Pasta & Meyveli Kolay Pasta














Ye 10 Cilek icin,bir sürü tarif arasinda ,uzun süre düsündükten sonra.. daha önce visneli ve isginli pastalarda kullandigim agar agar `i tekrar bu pastada kullanarak yine ayni yöntemle Cilekli Pastayi yaptim,okadar güzel tarifler deneme imkanim varken neden yine benzer seyler yaptigimi hemen aciklayayim:) , maalesef artik hem cok fazla vaktim yok hemde hafif olmasi sartiyla pastayi kardesime yedirebiliyorum :)baktigim tarifler arasinda cilekli kremalari inceleyip bu ay ki saison küche dergisinde cilekli pastanin resminide gördükten sonra kendim biseyler yapmaya calistim,deneyenler hafifligi ve akcaagacin kattigi farkli aromayi sevdiler,sizlerinde begeneceginizi ümit ediyorum.Meyveli kolay Pastanin hikayesinide hemen anlatip tariflere gececegim insaallah,önceki gün arkadaslarim bizdeydi, cilekli pasta icin kullandigim hazir pastatabanin kalan kismi ile 15 icinde ne hazirlayabilirim diye dusundukten sonra hazirlamistim,basit ve kisa sürede yapilan bir pasta.

DSC_3135

Cilekli Pasta (12 kisi)

-hazir 1 pandispanya tabani

-500 gr cilek

-1 su bardagi süt(200ml)

-2 paket agar agar(16 gr.)

-250 ml krema

-5 yemek kasigi pudra sekeri

-3 yemek kasigi akcagaci surubu (ahorn sirup)

-1 paket krema sertlestirici

-1 vanilya

-cilekleri yikayip üzeri icin biraz ayirdiktan sonra (yaklasik 200 gr.) , kalanini blendiriniz ile püre haline getirin ve 3 yemek pudra sekerini ilave edip karisitirin.

-2 paket agar agari bir su bardagi süt ile paketin arkasinda yazildigi gibi kaynatip sogumasi icin bekletin,soguduktan sonra cilek püresine ilave edin.

-krema ,krema sertlestiricisi ,vanilya ve 2 yemek kasigi pudra sekerini mikserleyip cilekli karisimida kremaya ilave edin ve buzdolabiniza kaldirin.

-pasta tabanini akcaagac surubu ile islattiktan sonra ,Tortenring ile pasta tabanini cevreleyin ve cilekli kremayi, esit yayilacak sekilde üzerine ilave edip buzdolabinda 3-4 saat dinlendikten sonra servis edin.



Meyveli Kolay Pasta(12 kisilik)














malzemeler;
-1 hazir pandispanya tabani
-3-4 yemek kasigi akcaagac surubu
-1/2 paket vanilyali puding
-200 ml süt
-1 konserve visne
-1 muz
-1 paket tart jölesi
-hindistan cevizi
-vanilyali pudingi süt ile hazilrayip ,sogumasi icin bekletin
-pandispanyayi akcagac surubu ile islatip,tortenring ile cevreleyin ve sogumus pudingi üzerine ilave edin.
-visne konsvervesinin suyunu süzün ,ve tart jölesini yarisini 1/2 su bardagi visneli su ile hazirlayin,geri kalan jöleyi ayri bir tencere de 1/2 su bardagi su ile hazirlayin,
-visneleri ve dilimlenmis muzlari pudingin üzerine yayin .
-visneli jöleyi ; visnelerin üzerine, su ile hazirlanmis jöleyi`de muzlarin üzerine yayin (muzlar kararmaya basladigi icin ben uzerini hindistancevizi ile süsledim).
deneyip yapanlara afiyet olsun ;) kolayliklar diliyorum
Anasayfa